D’ale adolescentei valuri

Eu n-am avut oracol in clasa a opta sau in ce clasa se obisnuieste sa se tina asa ceva. Sau se obisnuia ca nu stiu daca se mai practica sportul asta in zilele de astazi. Dar mi-am facut prin clasa a 12a.

La inceput am zis ca le dau sa scrie doar celor foarte apropiati, sa nu rada lumea de mine ca am luat-o razna, ma apuc de oracole in adolescenta tarzie.Desi am incercat eu un pic sa ma feresc, colegii au vazut si au reactionat pozitiv la initiativa mea de completare a caietului cu intrebari, cerandu-mi-l sa-mi scrie si ei.

Activitatea s-a desfasurat intr-o agenda cu coperte rosii, care a fost usor dezmembrata de cele 23 de persoane care s-au aventurat sa-mi raspunda la nu mai putin de 85 de intrabari. Cativa mi-au lasat si amintiri, desene, poezii, dedicatii si altele din aceasta categorie.

Nu au lipsit intrebarile de prezentare, telefoane, adrese, date de nastere, zodii. Va dezamgesc daca va spun ca E-mail-uri si id-uri de mess nu sunt? De asemenea nici clasicele: mancaruri preferate, muzica, melodii dedicate, literatura, politica, filme, moda, culori, sporturi, si nici cele de final cu „ai sa-mi pui vreo intrebare?”, „ce parere ai despre mine” si „ce parere ai despre oracol?” completata de „ce intrebari n-ai gasit si care ti s-au parut neimportante?”. Imi pare rau sa va spun ca intrebarile „Ce este sarutul?” si „Ce este gelozia?” nu si-au facut loc in caietul meu, poate pentru ca la prima toata lumea aflase deja raspunsul, cat despre cea de-a doua probabil ca niciun raspuns n-ar fi fost de prea mare ajutor, habar nu am, mi s-au parut doar stupide.

Am scris apoi intrebari pentru care multi m-au injurat pentru ca trebuiau sa se gandeasca putin ca sa-mi raspunda despre arta, prietenie, amintiri, egalitatea dintre oameni, bani, fericire, bucurii si tristeti, bine si rau, prapartia dintre generatii si cate mai cate; dar am avut si intrebari stupide de genul : „ce cuvinte iti plac cel mai mult?”, „ai fost vreodata noaptea in cimitir?”, „ce cadou iti doresti de ziua ta?”, „te-ai gandit vreodata sa te sinucizi?”

Dupa fiecare intrebare am scris cate un citat sau cate un exemplu amuzant de cele mai multe ori din perlele stranse de-a lungul celor 4 ani de liceu, atat perle scoase de colegi cat si din cele ale profilor.

Il am acum in fata si ma distrez copios. Unele intrebari si raspunsuri le tin minte inca de atunci. Ma mir cata rabdare am avut sa scriu atatea intrebari si cata rabdare au avut colegii mei sa-mi raspunda. Comentariile unora la ce au scris altii sunt mortale, tot felul de raspunsuri aiurea, ironii la adresa celorlalti, dar si texte sincere si detaliate si-au facut loc intre copertile rosii.

8 răspunsuri

  1. acum s-au inventat „leapsaurile” online :))
    vrei o leapsa?

  2. Ce amintiri ne trezesc unele lucruri ale adolescentei:)…Ia sa-mi caut colectia de fotbalisti:D

  3. oracolul ca oracolul ,dar mai stii ca noi aveam mult mai multe „chestii” ( n-am stiut cum sa le definesc) originale: familia mini, limba mantegotilor, scrisorile noastre si caietul ala de-l tot plimbam de la una la alta…ce nostalgii mi se trezesc 🙂

Lasă un răspuns

