Amintiri din intuneric

Acum cateva zile, timp de 3 ore cartierul Berceni a facut economie la curent. In prima parte m-am apucat de scris:

Se intampla sa se blocheze o pagina de social networking pentru cateva ore, se intampla sa nu-ti mearga netul, dar ce faci atunci cand ramai fara curent?Pai, te cam apuci de scris pe hartie. Cel putin eu asta fac acum.

Multa vreme a trecut de la ultima pana de curent(si de ultima data cand am scris de mana). Si nu este una banala pe scara, ci serioasa, in tot cartierul.

La coaforul de la scara vecina, oamenii care aveau programari sunt tunsi in plina strada – norocosii – spre deosebire de ei, sedinta mea de cosmetica a trebuit reprogramata. La mine in bloc, vecinii stau cu usile deschise, habar nu am motivul, pentru ca de pe holul blocului nu le intra in casa decat mai mult intuneric. Pe scara e agitatie mare, pana de curent fiind un motiv de a afla ultimele barfe, poate asa se explica si usile larg deschise.

Exista si o parte amuzanta in acest episod cu pana de curent – un locatar supraponderal(as spune si printre cei mai putini iubiri, dar poate sunt rea) s-a blocat in lift. Ce fericire, ce distractie pentru vecinii amabili care incearca sa-l salveze de acolo si-l calmeaza „Stai vecine linistit, ca te scoatem noi”.

Deocamdata insa e bine, pentru ca nu s-a intunecat de tot afara. Abia mai tarziu va incepe distractia daca nu se va remedia situatia curand.

S-a aprins lumina…si am revenit la scrisul pe computer

Este incredibil cate lucruri poti face chiar daca esti singur in bezna. Eu m-am trezit facand vocalize, pe care in linistea totala cu siguranta le-au auzit si vecinii(din fericire n-au existat reclamatii); apoi in sfarsit mi-am facut setarile pentru internet pe telefon.

Pentru ca tata este precaut si a imprastiat lanterne prin toata casa, pentru evenimente neprevazute ca acesta, m-am inarmat cu o lanterna din aia de se pune pe cap si cu o lampa pe baterii si m-am apucat sa citesc o revista pentru femei, gasita prin casa, datand de mai bine de un an, apoi de plictiseala am scos creioanele colorate si am facut niste mazgalezi pe hartie.

Pana de curent a avut si partile ei bune in final – am studiat si m-am ascultat fara sa fiu perturbata de zgomotul calculatorului si in sfarsit imi merge internetul mobil.

P.S. Expresia „s-a aprins lumina” isi are locul ei in amintirile mele de demult cand o pana de curent ne-a prins in bucatarie, mama facand clatite, iar revenirea luminii l-a prins pe frate-miu cu mana in teancul de bunatati, exclamand surprins si facand pe nevinovatul – „s-a aprins lumina!”

2 răspunsuri

  1. bine că ai scăpat pt moment de ăla din lift 🙂

  2. am experimentat si eu de vreo 2 ori acel „big dark”…nu stiu cum dar aveam cea mai mare inspiratie si scrie daca poti…cum era seara si nu puteam sa scriu la lumina lumanarii(nu vroiam nostalgia vremurilor de dinainte de 89) am incercat „sa scriu in minte”
    pana la urma a venit curentul dar, mi-a lasat un gust amar pentru ca mi se pare ca fara curent suntem redusi la viata de acum cateva decenii…
    sanatate…

Lasă un răspuns

