60 de bani si un 3 in 1

Metroul a fost intotdeauna mijlocul meu de transport preferat, in defavoarea RATB-ul, din mai multe motive. Nu o sa le enumar, dar unul dintre lucrurile care ma fac sa urasc transportul in comun de suprafata este drumul pe care trebuie sa-l parcurg pana la casa de bilete, cand plec de la mine din cartier cu 34, efortul de a traversa de 3 ori, ca sa pot merge legal cu tramvaiul.

Ajung la casa de bilete, cer o calatorie, ii dau doamnei 2 lei si primesc un bilet si un plic de 3 in 1. Pentru cei care nu merg decat cu masina pretul unei calatorii cu RATB-ul este de 1,3lei. Daca mi s-ar fi intamplat asta intr-un magazin, probabil nu mi s-ar fi parut ceva deplasat, desi nu e in regula, insa am fost atat de socata, incat n-am avut nicio reactie si m-am indreptat spre statie.

Cand am realizat am inceput sa-mi imaginez tot felul de situatii. Cum o sa vina controlorul sa-i spun ca n-am bilet, pentru ca doamna nu a avut sa-mi dea rest; cum o sa-l rog sa iau un bilet chiar de la el, pentru ca eu am avut bunavointa sa cumpar oricum, dar nu s-a putut. Imi imaginam cum imi dadea amenda, iar eu scriam la observatii ca nu sunt de acord, pentru ca am vrut sa cumpar bilet si am primit un plic de cafea pe care nu-l pot composta. Din pacate, n-am avut sansa ca aberatiile mele sa se produca in vreun fel in afara mintii mele bolnave. N-am avut parte decat de niste aurolaci care si-au inceput colindul cu binecunoscutul lor hit “Deschide usa,crestine” printre pauzele de tras rasuflarea dupa ce au alergat sa prinda tramvaiul si pauzele de sters la nasul cu maneca haineli. Daca as fi vrut sa le dau lor de pomana cei 70 de bani de la rest? Nu s-ar fi uitat dubios la mine daca in loc de asta le dadeam plicul de cafea?

Inca o veste proasta. Telefonul nu a putut fi reparat. Si desi era o problema mult mai grava decat treaba cu biletul, nu-mi puteam lua gandul de la asta. Am zis ca ceva trebuie sa fac ca sa nu mai mai gandesc, eram usor revoltata. M-am gandit sa fac o sesizare, care sigur n-ar fi fost luata in seama, dar m-ar fi facut pe mine sa ma simt mai bine. Parca tot nu-mi venea sa cred ca la o casa de bilete, poti primi rest un 3 in 1. Am ajuns din nou la troc? Si asa mi-a venit o noua idée.

Abia asteptam sa-mi termin treburile prin oras, mergeam cu pasi mici si gabiti pe strada, cu un ranjet larg pe fata, dar nu prea imi pasa daca paream ciudata, vroiam doar sa ajung mai repede.

Am schimbat o hartie de 1 leu intr-o moneda de 50bani si 5 de 10 bani si m-am dus din nou la casa de bilete cu 60 de bani si cafeaua primita si am cerut un bilet. S-a uitat ciudat la mine, n-a inteles, i-am explicat ca mi se pare in regula daca eu am primit un plic de cafea in loc de 70 bani sa-l pot folosi in acelasi scop. Ea mi-a zis senina ca nu se poate, ca nu avea sa-mi dea rest atunci, i-am spus ca n-am ce sa fac cu el, mi-a sugerat razand “cum ce sa faci, sa-l bei” i-am zis ca nu vreau, iar dupa o discutie mai lunga putin mi-am primit biletul de o calatorie. Pentru 60 de bani si un plic de 3 in 1.

Am plecat razand si cu biletul in mana pana acasa. M-am racorit. Posibil sa pun si inregistrarea audio a discutiei cu doamna de la bilete.

13 răspunsuri

  1. foare tare! bravos pentru ideea trocului, asteptam si inregistrarea (ce inseamna simtul de blogger)
    Imi facusem un obicei la un moment dat sa port mereu cu mine niste marunt sa evit asemenea intamplari, ca de lasat spaga 20 de bani sa zicem nu poate fi vorba…

  2. birlliant, brilliant :))

  3. bine i-ai facut…

  4. chiar ti-a dat? :)) cat de tare…felicitari 🙂

  5. Super tare frate …..am ras ceva…final bun, nesimtira maxima in Romania….Concluzia: E funny tara asta!!!

  6. Exemplar…Au mai patit-o si alte doamne la alimentara: li s-a intors clientul dupa ce colectionase suficiente gume de mestecat si pliculete de zahar si le-a cerut o paine. Cica ar fi primit-o cu ceva munca de convingere, ca de…ce sa faca ele cu guma de mestecat? Pai, nu? Bine ca nu mai e la moda sa-ti dea rest o juma’ de „ciunga”.. .–Wrigley’s Spearmint

  7. Eu mi-am luat odata un pachet de tigari cu gumele pe care le-am primit rest de-a lungul timpului la magazinul din fata blocului 😀

  8. Imediat dupa revolutie imi amintesc ca la mag de paine in loc de rest primeam sfert sau jumatati de paine….Ca o mica gluma, cred ca dadea asa restul pt ca pe timpul lu ‘ raposatu ‘ ( ce imi place expresia asta : ) ) lumea cam ducea lipsa de alimente nu de bani asa ca s-au gandit sa compenseze si astfel sa ne reaminteasca democratia recent dobandita ….

  9. Haha ! Respect ! 🙂

  10. GG !
    De ce imi pare cunoscuta practica asta? stai prin Iancului ? ( io pe acolo am intalnit-o) pe ‘malul’ cu Intermacedonia ? ca de acolo terb sa traversezi air si iar pt bilet de reatebe si apoi sa te intorci in statia care e chiar aproape de punctul de plecare.

Lasă un răspuns

