Circ, dom’le!

Am fost mereu fascinata de circ. Nu, nu la circul cel de toate zilele ma refer, ci la primul inteles al cuvantului circ. Cand eram copil, mergeam cu familia in fiecare an la circul de stat. Nici nu-mi amintesc sa se fi numit Globus pe vremea aia. Mi se parea incredibil de fiecare data.

Clovnii imi creau o usoara stare de neliniste, n-as stii sa spun de ce, mi se pareau aproape infricosatori, desi aveau zambetul acela larg pictat pe fata. Poate ca motivul pentru care ma speriau, era faptul ca nu stiam niciodata ce se ascunde in spatele acelei masti.
Spectacolul cu animalele dresate mi-a placut dintotdeauna foarte mult. Lei, tigri, leoparzi, cai, cred ca atunci am vazut chiar si elefanti. Cine mai stie.
Dar cel mai mult si mai mult imi placeau acrobatiile la inaltime, mersul pe sarma, stiti despre ce vorbesc. Nu stiu daca atunci artistii erau prinsi cu sfori de siguranta, dar eu eram convinsa ca ce fac ei acolo este foarte periculos si ii admiram foarte tare pentru munca lor si efortul depus.

Incercam sa-mi imaginez cum este viata de circar. Cate ore de dresaj si de antrenamente se ascund in spatele acelui spectacol. As fi vrut sa fiu acolo sa vad. Mai tarziu, cand mergeam la gimnastica, gandul ca mi-ar placea sa lucrez la circ imi suradea. De fapt cred ca l-am avut mereu. Inca il port cu mine. Mi-ar placea macar sa vad pentru scurta vreme cum este in spatele cortinei, ce se afla in spatele mastii aceleia zambitoare, cum se comporta un pui de leu atunci cand nu este in arena, ce relatie are el cu dresorul, ce se intampla atunci cand nu-ti reuseste un exercitiu.

Acum 4 ani am fost la circ dupa multa vreme. Am vazut si animale si acrobatii pe sarma. Clovnii au lipsit sau nu-mi mai amintesc. Duminica ce tocmai a trecut ma aflam iar printre o multime de copii veniti la spectacol. Ca de obicei, am fost entuziasmata de spectacolul animalelor. 5 cai frumosi :P, foarte frumosi, frumosi de tot m-au bucurat enorm. Dresorul cred ca este acelasi ca acum 4 ani, dar nu as baga mana in foc. Pe sarma n-a mers nimeni, dar s-au intamplat niste acrobatii foarte interesante, cu barbati cu muschi(nu ma omor dupa ei, acrobatiile mi-au placut – SERIOS!!!), apoi unele la fel de faine, poate mai putin spectaculoase, insa intr-un decor ce mie mi s-a parut putin dubios pentru cati copii erau in sala.

Muzica nu as putea spune ca m-a impresionat din cale-afara. Au sustinut muzical spectacolul trupa Animal X (Hiena avand cred impresia ca toata sala venise sa-l vada pe el, fara sa-si dea seama ca acei copii sunt prea mici ca sa faca parte dintre fanii nostalgici ai trupei) si K1, intr-o formula largita sau poate noua formula cu band, imbracati in clasica tinuta de scena haiduceasca, cu repertoriul lor preabinecunoscut care s-a potrivit mult mai bine cu spectacolul, decat piesele trupei mai sus mentionate. Au mai cantat vocal-neinstrumentala Zbanghy, probabil creata special pentru acest spectacol de circ, din care faceau parte actorul Silviu Biris, George Papagheorghe (Jorge)- pe care probabil il stiti de la Popstars(cred) sau daca ati vazut musicalul Romeo si Julieta de la Teatrul de Opereta(recomand)- si inca 2 necunoscuti, cel putin pentru mine. Sunetul intregului acompaniament muzical a lasat, din pacate, foarte mult de dorit.

Poze nu am, fotografierea este interzisa, daca incerci cumva, chiar si cu telefonul, vine un supraveghetor ager sa te certe.

Ah, si daca mergeti la circ, faceti inainte si o plimbare prin minunatul parc.

Lasă un răspuns

