Trendurile medicamente pentru raceala iarna 2011

Aspirina este poate medicamentul cel mai cunoscut. Ai racit putin, iei o aspirina(sau un paracetamol), un ceai cald si gata.

A fost in mare voga la un moment dat aspirina tamponata. Sincer n-am inteles niciodata ce e asta. Bun, nu mai ataca stomacul, ca nu mai e acida. Pai daca aspirina tocmai asta e, un acid, daca e tamponata nu inseamna ca nu-si mai face efectul? Nu prea invatam eu la chimie, dar parca asa tin minte, ca un acid se neutralizeaza cu o baza. Sau ma rog, poate chestia aia care tamponeaza e altceva, dar eu cred ca efectul aspirinei tamponate nu poate fi acelasi un efectul celei obisnuite.

Nici paracetamolul nu mai e paracetamol si atat. Acum avem paracetamol sinus. Astuia parca i-am inteles rostul. Mi l-a spus o farmacista foarte draguta de la Sensi Blu-ul de la Universitate. Am cumparat niste Olynth, iar ea, o doamna care isi stia meseria cu adevarat, mi-a dat si alte sfaturi pentru tratarea racelii fara sa-i cer eu acest lucru. Si chiar nu facea reclama vreunui produs anume. N-ar trebui sa fie toate farmacistele asa?

Eh, ma rog, oricum aspirina si paracetamolul nu mai sunt la moda. Le inlocuim cu tot felul de prafuri gen Coldrex, Teraflu, Nurofen, etc. Nu le stiu foarte bine pentru ca nu le folosesc. Sunt scumpe si parca n-au niciun efect. Fix acelasi lucru ca un ceai cu o aspirina sau paracetamol. Dupa gust. Teraflu mi-a fost recomandat de o buna prietena, „face minuni, ai sa vezi”. Nu are sens sa va spun ca au fost bani arunci. La un moment dat, chiar si ea si-a dat seama ca nu o ajuta. Nu-i asa, my dear?

Cand sunt extrem de racita ma bazez pe aspirina. Nu aspirina obisnuita, ci cea efervescenta de la Bayer. Stiati ca Bayer a descoperit acidul acetilsalicilic? Eram foarte racita, cu febra, frisoane, vag tin minte, cand bunica mi-a dat pentru prima data aspirina efervescenta. Nu stiu daca bunica sau aspirina au facut minuni, dar mi-am revenit foarte repede. De atunci, recomand tuturor.

Un răspuns

  1. Și tot Bayer deține mărcile Aspirin, Aspirină șamd.

Lasă un răspuns

