De la celalalt capat al firului

Era o vreme in care aveam un singur telefon. Toata familia. Telefonul fix. In vremea cand era doar fixul, nici nu prea eram eu cea cautata, se vorbea mai mult intre rude si uneori cu colegii de serviciu. Rareori pot spune ca apelul imi era destinat mie. Nu stateam la vorbe cu colegii de generala la telefon, doar asa de ‘ce mai faci’, poate doar pentru vreo tema. Nici nu prea imi placea sa raspund la telefon. Niciodata nu stiai cine a fi la celalalt capat al firului si ce vrea de la tine. Daca suna sa-ti dea o veste proasta? Telefonul suna si cand nu era nimeni acasa, si pe vremea aia nimeni nu se supara daca nu i se raspundea. Mai incerca mai tarziu, nu erau oamenii acasa, aveau treaba.

Acum in schimb, indiferent de ce faci, daca esti ocupat, daca esti la serviciu, daca dormi, daca mananci sau esti pe wc, ai obligatia de a raspunde la telefon. Iar daca nu raspunzi din prima, uneori chiar se insista, indiferent ca sunt persoane aproapiate sau mai indepartate. Bineinteles, ca in momentul in care ai luat legatura cu persoana care te-a apelat esti intrebat ‘de ce n-ai raspuns la telefon?’ sau ti se reproseaza mai mult sau mai putin subtil ‘eu am tot sunat, dar nu mi-ai raspuns’. O fac si eu, sigur ca da, dar doar cu persoanele apropiate cu care imi permit. In rest, nu are nimeni obligatia sa raspunda la telefon, chiar daca e mobil.

Inca mai tin minte vechiul numar de telefon de fix. Desi consider telefonul mobil extrem de necesar, uneori mi-as dori sa nu mai fim atat de dependenti de el.

2 răspunsuri

  1. Cata dreptate ai! Am avut aceeasi dilema si eu acum ceva timp…dar la mine a fost legata de faptul ca nu se intelege ca daca se numeste telefon personal si nu ti l-a dat firma pentru bussiness si nu-ti plateste firma abonamentul inseamna ca e chiar personal si daca nu vrei sa raspunzi la el nu raspunzi si daca e personal inseamna ca vorbesti cu cine vrei tu si daca nu ai chef/timp/posibilitate nu raspunzi ca nu esti obligat.

Lasă un răspuns

