Si…ce-ai facut de Paste?

Cu trecerea anilor, bucuria sarbatorilor parca nu mai este la fel de mare. Anul acesta nu am mers nici macar sa iau lumina. Pe de-o parte, pentru ca el nu e amator, desi reusisem sa-l conving si am fi mers daca nu…as fi adormit. Pe de alta parte nici eu nu aveam tragere de inima si asta se intampla de cativa ani, mai bine spus de cand vacantele de Pasti nu le mai petrec la tara.

Cea mai mare dezamagire a fost prima experienta de Paste in Bucuresti. Multa lume, mare inghesuiala, stateam aproape in strada, nici macar in curtea bisericii, nu se auzea nimic, cand…a venit lumina! Cam ca pe vremea lui Ceausescu cand se lua lumina si revenea. Acum vreo 2 ani insa, am avut parte de o experienta ceva mai reusita cand am mers la capela de la cimitirul eroilor, insa vrand sa facem acelasi lucru anul trecut, ni s-a spus ca se renoveaza sau ceva de genul.


Oricum, nimic nu se compara cu traditia unei vacante de Paste la tara. Vacantele de Paste mi le aduc aproape mai bine aminte decat pe cele ale sarbatorilor de iarna. Cel mai mult imi placea sa merg la denia de vineri seara, bineinteles, pentru ca atunci cantam:) Prohodul. Sambata, ca sa nu ne plictisim prea tare, alternam biserica cu discoteca, ceea ce nu era foarte frumos din partea noastra (dar nici din partea femeilor din sat care in loc sa fie atente la slujba susoteau despre noi), dar eram copii. Iar duminica, satul se muta in padure. La gratare, evident.

Vacanta nu mai este la fel de lunga, marti trebuie sa spun prezent la serviciu, insa maine ma voi bucura din plin de o zi petrecuta in aer liber, ceva mai putin poluat decat in Bucuresti.

Lasă un răspuns

