Aveti peste?

Foto Alina Marin Cherhana Vama VecheIntr-una din zilele mai putin insorite petrecute in Vama Veche, ne plimbam de la un capat in celalalt al plajei si ne bucuram de peisajul parca desprins din revistele cu locuri ideale de vacanta. Am surprins iesirea in larg a pescarilor, am fotografiat pescarusii stransi in apropierea barcilor ramase la mal. Apoi am vazut un leagan, si cum cu o seara inainte avusesem déjà experienta Locului de joaca 18+ n-am ezitat sa fim iar copii.Foto Alina Marin Cherhana Vama Veche

Foto Alina Marin Cherhana Vama VecheMi-a atras apoi atentia un nene gras si brozat ce intorcea de zor pestii pe o plita. In atatia ani de cand cea mai frumoasa plaja pt mine este Vama Veche, nu poposisem niciodata la Cherhana. Pentru mine era doar un loc improvizat, cartierul general al pescarilor si cam atat. M-am apropiat de plita, si nu m-am putut abtine sa nu fotografiez bunatatile ce sfaraiau pe plita si sa ma bag in seama cu nenea bucatar sa cer informatii despre meniul zilei. Am auzit nume pe pesti de care nu auzisem pana atunci – lufar, palamida, calabalac cu descrierile aferente – palamida este un fel de ton de mare, calabalacul aduce cu binecunoscutul pastrav. Foto Alina Marin Cherhana Vama Veche

Cateva mese de lemn asezate neregulat, acoperite cu stuf, cocotate pe micul deal din Vama, un meniu de o pagina cu mai multe feluri de peste – mereu proaspat, servit in platouri de plastic cu model floral, vreo 2 feluri de bere – romaneasca sau bulgareasca, ceva suc nectar in sticle imense – tot de la bulgari, cafea la pahar de unica folosinta, ar fi descrierea pe scurt a asezarii pescaresti, local deschis tot timpul anului, dupa cum este precizat pe meniu.
Un loc linistit, departe de nebunia din “centrul statiunii”, cu peste proaspat, Cherhanaua a urcat repede in lista mea de locuri pe care trebuie sa le bifez cu fiecare oprire in Vama Veche.
Foto Alina Marin Cherhana Vama Veche

Un răspuns

  1. Da da….este exact asa ! Citind parca am trait iar acele momente de relaxare din Vama Veche. :)…Mi-a placut ce am citit!

    Nota 10 🙂

Lasă un răspuns

