Rata neagra de Vama Veche

Iese din apa cu o fata de copil entuziasmat si mirat in acelasi timp si incepe sa-mi povesteasca minunea: cum a vazut el in apa un fel de rata, dar cu ciocul mai lung si ascutit. Se intreba la inceput daca e vietate sau jucaria vreunui copil, pentru ca statea prea teapana, doar ca nu era niciun copil prin preajma. Apoi, dintr-o data, s-a scufundat. I-a vazut labele si gata. A asteptat sa iasa. Si a tot asteptat. In zadar. S-a uitat din nou de jur imprejur sa vada cine se joaca. Dar nu era nimeni. A abandonat si a iesit din apa.

Eu am ras de el ca isi imagineaza lucruri care nu exista. Era firesc, doar il citea pe Jules Verne pe plaja.

Astazi luam micul dejun admirand lumina de poveste pe care o creau norii ce acopereau soarele. Stiam lumina asta. O mai intalnisem candva, intr-un alt decor desprins din rai. Si atunci a vazut-o din nou.
„Uite-o, uite-o”, striga la mine aratand cu degetul spre mare, cu bucuria celui care aproape iti spune ‘vezi, nu sunt nebun’
„Ah, s-a scufundat”, zice dezamagit.
Ma dadeam de-o parte si de cealalta a unui stalp ce-mi bloca vederea catre minunatie, dar nu zaream nimic.
„Uite-o, a iesit iar, mai departe”

Ne-am bucurat ochii vreo 10-15 minute urmarind pasarea care se scufunda si nu doar ca uita sa mai iasa, dar aveai surpriza sa o vezi la zeci de metri departare de locul in care se scufundase.

Acum imi amintesc ca am mai vazut-o de nenumarate ori, insa nu mi s-a parut niciodata ca ar fi ceva iesit din comun. Intre timp am aflat si ce nume poarta. Cufundac, ca sa vezi. Si chiar este o minune. Nu ma intreb decat ce facea ea singura pe mare si unde isi au casa suratele si familia.

Eros are si cateva fotografii cu pasarea de lemn care traieste numai pe apa.

Aici am deslusit misterul „ratei din Vama Veche”.

Lasă un răspuns

